Leveranstid: Om du beställer innan kl 15, skickar vi som utgångspunkt varan samma dag med leverans 1-3 vardagar efter med Bring. Om ett paket går förlorat på vägen förbehåller vi oss rätten att använda upp till 72 timmar för att eftersöka paketet i samarbete med Bring.

För pakets som ej hämtas hos ombud (måste göras inom tio dagar efter meddelande via post / sms) förbehåller sig Green Goddess rätten att ta ut en avgift på 55 kr för de kostnader som försändelsen har medfört Green Goddess.

När du har gjort din beställning, får du ett e-postmeddelande med spårningsnummer från Coolrunner / Bring, så att du kan spåra din leverans.


Ångerrätt

Som kund hos Green Goddess.se har du full returrätt på non-food produkter. Returrätten gäller alltså inte livsmedel. Anledningen är att den nödvändiga livsmedelskontrollen går förlorad när vi skickar en vara från vårt lager. Medan varan finns i vårt lager står vi till ansvars för kontroll när det gäller rengöring, temperatur, uppbevaring, ekologi, packning och hantering. Med andra ord finns regeln för att upprätthålla hög kvalitet och livsmedelssäkerhet.

På non-food produkter kan du när som helst få pengarna i retur om du skickar tillbaka varan (inkl. Kopia av orderbekräftelsen) och den kommer fram oanvänd, intakt och i obruten originalförpackning. Om artikeln inte är intakt / oanvänd förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar det förlorade värde som vi anseatt varan har fått. Returer måste göras inom 14 dagar. Vi återbetalar pengarna direkt till ditt kreditkort när varan ankommit vårt lager. När du utnyttjar ångerrätten ska du själv betala för frakten (både leverans och returfrakt). Du kan eventuellt köpa returfrakt via vår returportal med Bring her

Om du inte tar emot / hämtar din beställning ska du själv betala hela frakten för leverans och retur av paketet efter Brings priser. Resterande belopp (för varor) återbetalas till ditt kreditkort inom några dagar.

Returvaror skickas till vårt lager: Green Goddess ApS, C/O InventNORD & PakkecenterNORD ApS, Aalborgvej 14, 9700 Broenderslev.
Du kan ev. köpa returfrakt via vår returprotal hos Bring här

Reklamation

Enligt den dansk konsumentköplag gäller en reklamationsrätt på 24 månader på alla varor. Rätten för reklamation/klagomål innebär att du som kund kan klaga på fel och defekter hos produkten, som har inträffat upp till 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa defekter inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende som har lett till en defekt. Du ska inlämna klagomål inom rimlig tid efter att du har identifierat defekten. Om du klagar inom två månader anses klagomålet alltid vara beviljat.

Kontakta oss om du har ett klagomål.

Om artikelns skick eller varans förpackning är i ett skick som inte önskas vid mottagandet, kontakta oss med en gång - innan du tagit varan i bruk.

ODR – EU online-klagolösning

Från 15/2 2016 har europeiska företag och konsumenter fått en ny digital plattform som heter ODR, som vi som webbshop är skyldiga att hänvisa till. Plattformen tillåter EU-konsumenter som handlar online i andra EU-länder att klaga direkt till det europeiska företaget där de har köpt en produkt eller tjänst som inte har uppfyllt förväntningarna. Länk till ODR finns här.